آیا در صورت داشتن چند شماره حساب می توان همه آنها را در سامانه اینترنت بانک تعریف کرد؟
در سامانه اینترنت بانک تمام سپرده های مشتری به تفکیک عناوین(جاری/قرض الحسنه/اندوخته) قابل رویت و انتخاب می باشند و امکان افزودن سپرده به صورت دستی وجود ندارد.
پیشگام در اقتصاد دیجیتال، انتخاب اول مشتریان مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته
تولید؛ پشتیبانیها؛ مانع زدائیها
در سامانه اینترنت بانک تمام سپرده های مشتری به تفکیک عناوین(جاری/قرض الحسنه/اندوخته) قابل رویت و انتخاب می باشند و امکان افزودن سپرده به صورت دستی وجود ندارد.
مشتری با مراجعه به هر یک از شعب بانک، ارائه کارت ملی و تکمیل فرم مربوطه قادر به دریافت نام کاربری و رمز ورود جدید در همان زمان مراجعه خواهد بود.
بلیط امنیتی از طریق ارسال کننده پیامک بانکی به شماره 50004940 ارسال می گردد و اگر مشتری در زمان کسر هزینه پیامک بانک از پرداخت انصراف داده باشد سرویس غیرفعال شده و دیگر پیامک های بانک از جمله بلیط امنیتی ارسال نمی شود و خدمت مذکور با مراجعه مشتری به هر یک از شعب بانک، ارائه کارت ملی و تکمیل فرم مربوطه در همان زمان فعال می شود.
بله، از منوی مدیریت کارت/زیرمنوی کارت/ گزینه عملیات مرتبط با شماره کارت مورد نظر را کلیک کرده و گزینه انسداد را انتخاب و تایید می نمایید.
بله، پرداخت قبوض و خرید شارژ با کارت شتابی و پست بانکی در سامانه اینترنت بانک امکانپذیراست.
بله از منوی خانه و یا منوی مدیریت کارت/ زیر منوی فعالسازی رمز یکبار مصرف کارت/ شماره کارت مورد نظر را انتخاب نموده و آن را فعال می نماییم.
در صورتیکه کارت مسدود شده باشد و یا تازه صادر شده و فاقد رمز دوم ثابت باشد شماره کارت در این بخش نمایش داده نمی شود و مشتری می بایست برای رفع مسدودی کارت به شعبه مراجعه نموده و برای کارت تازه صادر شده نیز از دستگاههای خودپرداز پست بانک رمز دوم ثابت دریافت نماید.
سقف عملیات انتقال وجه بین بانکی پایا برای مشتریان حقیقی و حقوقی روزانه به مبلغ 500.000.000 ریال می باشد و سقف روزانه عملیات انتقال وجه بین بانکی ساتنا با توجه به درخواست مشتری VIP در دو سقف 500.000.000 ریال و 1.000.000.000 ریال تعریف می شود لیکن نهایتاً مجموع سقف انتقال وجه حواله درون بانکی و بین بانکی براساس بخشنامه بانک مرکزی ج.ا.ا روزانه به مبلغ 1.000.000.000 ریال می باشد.
اگر اطلاعات مرتبط با مشتری اعم از سریال شناسنامه، کدپستی، شماره تلفن و... بطور صحیح و کامل در سیستم بانکی تعریف نشود استعلام کدشهاب مشتری با مشکل مواجه می شود و در نتیجه در زمان انجام عملیات انتقال وجه بین بانکی پایا عملیات انجام نشده و خطای مذکور نمایش داده می شود در این صورت مشتری می بایست به شعبه مراجعه نموده و ویرایش اطلاعات خود و استعلام مجدد کدشهاب را درخواست نماید.
مشتریان صاحب یک "شماره مشتری" قادر به رویت تمام حسابهای خود در سامانه اینترنت بانک خواهند بود لیکن مشتریانی که دارای چند "شماره مشتری" باشند با مراجعه به شعبه و طی عملیات یکسان سازی شماره مشتری، با واگذاری حسابهای دیگر خود به شماره مشتری درخواستی (مرجع) قادر به مشاهده تمام حسابهای خود در سامانه اینترنت بانک خواهند بود.
دارنده کارت باید به یکی از خودپردازهای پست بانک مراجعه و با انتخاب منوی عملیات رمز و سپس گزینه تخصیص رمز دوم یک عدد بیشتر از 5 رقم انتخاب نماید.
معمولاً وجه مزبور ظرف مدت 72 ساعت به حساب برگشت دادهمیشود در غیر اینصورت با مراجعه به هر یک از شعبات پست بانک ضمن پر کردن فرم و انجام مکاتبات لازم با مراکز ذیربط وجه مربوطه به حساب واریز خواهد گردید.
برای این منظور راه های گوناگونی به شرح ذیل وجود دارد :
برداشت وجه با کارت پست بانک از خودپرداز پست بانک روزانه 4/000/000 ریال می باشد که بصورت دوبار به مبلغ 2/000/000 ریال می توان انجام داد .
سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت بین بانکی از طریق خودپردازها، روزانه 30.000.000 ریال برای هر کارت
بله
برای این منظور میتوان با شماره 84284 تماس حاصل نمود و یا با مراجعه به شعبه فرم مغایرت را تکمیل نمود.
امکان خرید شارژ اپراتورهای ایرانسل و همراه اول و رایتل وجود دارد. اپراتورهای ایرانسل و همراه اول دارای دو نوع شارژ مستقیم و کارت شارژ هستند. در شارژ مستقیم مشتری فقط کافی است شماره موبایل، مبلغ شارژ و اپراتور را انتخاب نماید در صورتی که تراکنش مالی با موفقیت انجام شود، سیم کارت بصورت مستقیم از طرف اپراتور شارژ می شود. در کارت شارژ، پس از انتخاب مبلغ و اپراتور در صورتی که تراکنش مالی با موفقیت انجام شود، سریال و کد شارژ برای مشتری نمایش داده خواهد شد.
مشتری باید با شماره تلفن 84284 تماس حاصل نماید، در صورتی که تراکنش مالی بدرستی انجام شده باشد و کد شارژ به مشتری اختصاص داده شده باشد کارشناس بانک شماره سریال و کد شارژ را به مشتری اعلام خواهد کرد، در غیر این صورت چنانچه مبلغ از حساب مشتری کسر شده ولی کد شارژ موجود نباشد، مشتری بایستی در یکی از شعب پست بانک فرم مغایرت را تکمیل نماید.
اگر مغایرت حاصل طی 72 ساعت اصلاح نشود، مشتری بایستی در یکی از شعب پست بانک فرم مغایرت را تکمیل نماید.
مشتری باید با شماره تلفن 84284 تماس حاصل نماید، کارشناس بانک شماره سریال و کد شارژ را به مشتری اعلام خواهد کرد.
مشتری باید با اپراتور مربوطه تماس حاصل نماید.
سپرده بنام فرد زیر 18 سال افتتاح میشود ولی کارت بنام سرپرست (قیم ) صادر گردیده و حق برداشت حضوری در شعبه دراختیار سرپرست میباشد .
بله - درصورتیکه کارت بانکی مشتری مخدوش گردیده و قابل استفاده نباشد ، میتواند لاشه کارت قبلی را تسلیم بانک نموده و کارت جدید را با شماره کارت قبلی دریافت نماید. ولی درصورتیکه کارت مفقود شده باشد به منظور رعایت ملاحظات امنیتی و پیشگیری از خطرات احتمالی صدور کارت جدید با همان شماره کارت قبلی صورت نمی پذیرد.
مشتریان می توانند با در دست داشتن مدارک هویتی و شغلی به یکی از شعب بانک مراجعه نموده و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.
1-خرید
2- پرداخت قبوض
3- خرید شارژ تلفن همراه
4- مشاهده موجودی کارت بانکی
1) مانده گیری
2) برداشت نقدی شتابی
3)پرداخت قبوض
4) انتقال وجه شتابی
5) خرید شارژ تلفن همراه
حداکثر سقف انتقال بر روی دستگاه pin pad مبلغ یکصد و پنجاه میلیون ریال می باشد.
در صورت عدم برگشت مبلغ مغایرت پس از 72 ساعت کاری، به همراه کارت ملی و صورت حساب سپرده از روز ایجاد مغایرت تا تاریخ درخواست به یکی از شعب بانک مراجعه نمایید
برای استفاده از اپ به صورت رایگان می توانید نسخه رسمی را از سایت پست بانک به آدرس www.postbank.ir دریافت کنید از آن پس به روز رسانی به صورت خودکار بر روی گوشی کاربر انجام می شود.
شایان ذکر است در حال حاضر نسخه اندروید اپ به طور کامل و رایگان در دسترس عموم است و نسخه ios در حال توسعه و تکمیل بوده و به زودی قابل دریافت خواهد بود.
رنامه "همراه بانک" مختص مشتریان بانک (اشخاصی که در پست بانک حساب دارند) است و به این دلیل امکان استفاده از خدمات بانکی گسترده تری در آن فراهم آمده است.
با توجه به نیاز عموم مردم به استفاده از خدمات الکترونیکی پرداخت با کارت سایر بانک ها و استفاده از خدماتی چون خرید انواع بیمه نامه، خرید بلیط های هواپیما، قطار و اتوبوس و .... اپ موبایلی در اختیار همگان اعم از مشتری یا غیر مشتری بانک قرار گرفت .
امکان پرداخت قسط تسهیلات پست بانک در اپ موبایلی فراهم است ولی از آنجایی که در حال حاضر روند پرداخت قسط با کارت های شتابی از سوی بانک مرکزی ج.ا.ا در حال توسعه و تدوین است لذا این امکان هم اکنون با کارت های پست بانکی انجام می شود.
از آنجاییکه اطلاعات کارت کاربر در اپ ذخیره نمی شود لذا تنها دارنده کارت با استفاده از رمز دوم، cvv2 و تاریخ انقضا امکان انجام تراکنش خواهد داشت.